Ben je een (jonge) ondernemer, geïnteresseerd in retail én wil je weten wat er precies in de rest van de wereld speelt op dit gebied? Dan is de retail studiereis Tokio of New York wat voor jou. Dit zijn de steden waar ze vooroplopen in vernieuwende winkelconcepten en technische innovatie. Dit maakt deze steden voor de Nederlandse retailers een zeer grote inspiratiebron. De ideale plekken om naar toe te gaan op studiereis. Als je hebt besloten om deze reis te gaan doen, zijn er wel een paar puntjes waar je op moet letten tijdens de reis.

Waar liggen je interesses?

Bedenk van tevoren waar je interesses liggen. Denk aan nieuwe media en nieuwe detailconcepten, of wil je zo veel mogelijk van een bepaalde sector of product/dienst zien?

Tokio?

Als je interesses toch meer op het gebied van food liggen. Dan is Tokio dé stad voor jou. In Tokio vind je het prachtigste high-end foodcourt ter wereld, goedkoop tot high-end supermarkten. Bekijk de prachtige wijze waarop producten in de markt worden gezet. Kijk ook naar de toekomst, hoe de retail zich ontwikkelt. De retail is er hard op vooruit gegaan, dat is vooral te zien in de stations. Hoe spreken zij consumenten aan? Hoe bedienen ze reizigers “to go”? Je kunt het zien tijdens de studiereis in Tokio.

Of toch New York?

New York biedt een unieke inkijk in “how to retail now”. Tijdens de studiereis in New York komen er een hoop aspecten aan bod. Naast eten in de Whole Food Market, gaan we ook langs bij Adidas, Converse en Nike. Zo ontdekken we hoe Nike een naadloze link creëert tussen haar digitale en fysieke platforms. Ook gaan we aan de slag met automotive. Bij automotive staat merkbeleving centraal. Kom in contact met de New York retailers die zelf vertellen over hun winkelconcept. Hoe steekt dat nou in elkaar?

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *